Monday, May 7, 2007

França ens bombardeja!

En el darrer mes semblava que en el món només passava una cosa: les eleccions franceses. Des de tots els mitjans de comunicació ens han bombardejat amb un sobre excés d’informació parlant-nos de les eleccions franceses.

Jo, personalment, no estic gaire interessada en el que passa en el país veí. Pot ser una estudiant de periodisme s’hauria de preocupar per coses com aquestes. A mi no és que no m’importa si guanya Sarkozy o Royal, però crec que ha estat desmesurat, gairebé he palpat amb les meves mans les eleccions franceses. En la meva breu història, mai en la vida havia vist que els mitjans donessin tanta importància en unes eleccions que no fossin les d’aquest país.

Al llarg d’aquests dies m’he preguntat per què li han donat aquesta rellevància a les eleccions franceses.

Primer de tot, vaig pensar que pot ser és per la seva proximitat geogràfica. Tanmateix, per un andalús o un gallec està més a prop Portugal que no pas França! I quan van ser les eleccions portugueses els mitjans no van crivellar-nos amb informació sobre aquest país.

Després vaig arribar a la conclusió que pot ser era perquè es membre de la UE. Però en aquest cas, l’exemple de Portugal també em serveix!

Finalment, vaig pensar que pot ser era per temes econòmics i polítics. Llavors, un dimarts a la tarda, mentre estava fent un curset sobre Moviments Polítics i Socials de l’ Amèrica Llatina, un argentí ens va explicar que, actualment, Espanya és el país que té més empreses a tot Sud Amèrica. Per tant, per nosaltres és més rellevant les eleccions de qualsevol país llatinoamericà perquè depèn de les polítiques que facin poden afectar directament a la nostra economia.

Així doncs, no trobo el sentit o les raons perquè haguem de prioritzar les eleccions franceses per sobre de qualsevol altre. Però en fi, el que si que sé és que per sort ja s’han acabat!

No comments: